Tel: 021/9003

Resurse

Cum te pregătești pentru discursul de Crăciun?

E acea perioadă din an când petrecerile de Crăciun, fie la locul de muncă, fie între prieteni și familie sunt la tot pasul. Care sunt aspectele de care este bine să ții cont atunci când ai de susținut un discurs cu ocazia Crăciunului pentru ca acesta să fie scurt, sincer și simplu?

  1. Cui este adresat discursul tău?

Un prim pas este să îți definești audiența căruia îi vei prezenta discursul tău: sunt colegi de muncă, bordul de conducere, sau mai degrabă prieteni și familie? Stabilirea audienței te ajută să definești care sunt lucrurile pe care audiența ta le așteaptă de la tine. Succesele și provocările companiei de-a lungul anului sau mai degrabă experiențele personale acumulate? Cunoașterea audienței te ajută mult atât în definirea conținutului mesajului pe care îl vei livra, cât și în tonul pe care îl vei adopta: mai solemn sau îmbinat cu umor. 

       2. Care este motivul pentru care susții discursul?

Pornind de la audiența ta, e foarte important să definești motivul pentru care vei vorbi în fața oamenilor. Ce dorești să transmiți prin mesajul tău? Vrei să inspiri oamenii, sau poate să îți exprimi recunoștința fața de ei? Poate vrei doar să relaxezi atmosfera prin ceva glume. Cunoscând scopul pentru care vei susține discursul, acesta te va ghida în alegerea temei, tonului și conținutului acestuia. 

        3. Care este tema potrivită audienței tale?

Tema este cea care dă unitate discurului tău, de aceea este important să pornești de la audiența căruia i te vei adresa. Așadar, îți prezentăm câteva teme posibile:

  • recunoștința – pentru sănătate, familie, colegi de muncă, provocări, circumstanțe
  • speranță – noi începuturi, planuri pentru viitor, rezoluții
  • unitate – cooperare, comunitate, realizările prin munca împreună 

De asemenea în cadrul discursului tău, să nu uiți de comunicarea non-verbală și de contactul vizual cu sala

Noi îți urăm succes!

Articol scris de Cătălina Ciobanu

Cătălina Ciobanu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice-SNSPA și este  Manager Public Speaking School. Pasionată de personal branding și leadership, se află mereu în căutarea experiențelor care să o dezvolte. Scrie din pasiune cu pasiune pe www.catalinaciobanu.ro și acceptă fiecare provocare ca pe o oportunitate.