Tel: 021/9003

Resurse

Fii cu ochii pe ei, pentru că ei sunt cu ochii pe tine!

Când te afli în fața unei audiențe, contactul vizual reprezintă unul din elementele de importanță vitală, pentru că are puterea de a schimba ceea ce publicul crede despre tine.

Dacă vrei să te conectezi cu publicul tău, este nevoie să păstrezi contactul vizual cu aceștia. Deși îți poate părea greu în momentul prezentării, contactul vizual apropie ascultătorul de ideile pe care le dezvolți și îi dezvoltă încrederea în ceea ce spui.

Îți oferim 5 motive pentru care este importantă păstrarea contactului vizual cu audiența ta:

1) A căuta privirea publicului din sală te face credibil și de încredere. Este dovedit faptul că la baza minciunii stă lipsa contactului vizual, așadar pentru a oferi credibilitate în ceea ce spui, păstrează contactul vizual cu sala.

2) Atunci când privești în ochii oamenilor, le menții interesul pentru ceea ce prezinți. Când fixezi oamenii cu privirea, aceștia la rândul lor te vor urmări și vor asculta cu interes și curiozitate prezentarea ta. Dacă ajungi să fii mai preocupat de praful de pe podea sau de ornamentele din sală, vei ajunge să pierzi atenția publicului.  

3) În momentul când îți fixezi privirea asupra persoanei din sală, aceasta este predispusă să te asculte, să îți cumpere mesajul și să creadă în tine. Când privești persoana în ochi, transmiți încredere și siguranță în ceea ce spui, iar ascultătorul corelează mesajul verbal, cu privirea ta, cu gesturile pe care le realizezi.

4) Este important să răspunzi privirilor din sală. Atunci când sesizezi din privirile auditoriului scepticism sau curiozitate, este important să răspunzi nevoilor sălii. Feedback-ul primit în timpul prezentării tale se poate citi pe chipurile oamenilor și te poate ajuta în adaptarea mesajului.

5) Când ascultătorii îți vor vedea privirea asupra lor, acest lucru îi va transforma din receptori pasivii în participanți activi. Acest lucru îi va determina să acționeze și să îți răspundă: fie printr-o ridicare sceptică a sprâncenei, o încruntare sau o aprobare din cap. Astfel, monologul tău devine un dialog, în care ascultătorii îți răspund prin gesturi și expresii faciale.

Deși îți poate fi greu la început, menținerea contactului vizual cu sala te ajută să fii asertiv și empatic pe timpul prezentării, iar răspunsul oferit de sală te poate orienta în adaptarea mesajului.

Articol scris de Cătălina Ciobanu

Cătălina Ciobanu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice-SNSPA și este  Manager Public Speaking School. Pasionată de personal branding și leadership, se află mereu în căutarea experiențelor care să o dezvolte. Scrie din pasiune cu pasiune pe www.catalinaciobanu.ro și acceptă fiecare provocare ca pe o oportunitate.