Tel: 021/9003

Resurse

Nesigur în prezentări de business? Poți deveni mai convingător!

Ai avut de susținut o prezentare în fața bordului, însă la final nu păreau prea convinși de ceea ce le-ai spus? Potențialii clienți nu par foarte siguri de calitatea produsului tău? Te gândești că persuasivitatea poate fi cheia pentru o prezentare de succes, însă nu știi cum să devii mai convingător?

Avem câteva sfaturi pentru tine care te pot ajuta să îți îmbunătătești capacitatea de a fi mai persuasiv atunci când ai de susținut o prezentare.

  1. Vorbește cu încredere

Atunci când ești încrezător în ceea ce spui, transmiți oamenilor siguranță și încredere. Cercetează subiectul în amănunt și fii pregătit să răspunzi întrebărilor care îți vor fi adresate, căci cu siguranță vor urma. Vorbește cu încredere și arată siguranță atunci când pășești pe scenă sau când intri în încăperea unde trebuie să susții prezentarea. Dacă vorbești șoptit cât să auzi doar tu, oamenii nu te vor asculta și cu siguranță nu se vor lăsa convinși de ideea ta. Chiar dacă nu ai o voce foarte puternică, încearcă să acoperi sala unde trebuie să prezinți, pentru ca audiența să rămână conectată la ceea ce spui.

  1. Fii atent la postură

Fie că ai o scenă la dispoziție de-a lungul căreia te poți mișca sau ești limitat de spațiu, ai grijă la postura corpului. Studiile demonstrează faptul că mai bine de 55% din mesajul pe care îl comunicăm este transmis cu ajutorul limbajului trupului, așadar poziția pe care o adopți transmite un mesaj important despre tine. Lipsa încrederii în tine se manifestă prin încrucișarea brațelor și arcuirea spatelui, acest lucru evidențiind o poziție de apărare. Spatele drept, pieptul în față, mâinile la nivelul abdomenului și privirea în față exprimă încredere în ceea ce spui. Iar dacă tu ești convins de ceea ce spui, ci siguranță îi vei convinge și pe cei care te vor asculta.

  1. Fii concis și explicit

Păstrează mesajul în forma cât mai simplă și ai grijă să îl adaptezi audienței tale. Dacă ești nevoit să susții o prezenatare în fața bordului de conducere a companiei unde lucrezi, folosește termeni specializați și însosește-ți mesajul de grafice și diagrame care pot fi ușor de urmărit. Dacă vorbești în fața unui public nespecializat, nu exagera cu termenii specializați, căci s-ar putea să pierzi atenția sălii. Păstrează mesajul simplu și folosește analogii, comparații și elemente vizuale cu ajutorul cărora poți exemplifica mai bine ceea ce dorești să evidențiezi.

Vorbește cu încredere și nu te teme să îndrăznești! Cu siguranță va face o diferență! Cursurile noastre de public speaking te pot ajuta să susții prezentări memorabile. 

Articol scris de Cătălina Ciobanu

Cătălina Ciobanu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice-SNSPA și este  Manager Public Speaking School. Pasionată de personal branding și leadership, se află mereu în căutarea experiențelor care să o dezvolte. Scrie din pasiune cu pasiune pe www.catalinaciobanu.ro și acceptă fiecare provocare ca pe o oportunitate.